تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان یکی از مواردی است که امروزه بسیار مورد بررسی قرار میگیرد و در زمینه روانشناسی کار، اشاره ی بسیاری به آن شده. سایت مبلمان اداری داژو در این مقاله سعی به بررسی عوامل موثر در این زمینه دارد. با ما همراه باشید.

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

دکوراسیون شرکت

می توان گفت در گذشته افراد تنها کسب و کاری که داشتند برایشان اهمیت و به عواملی که بر روی پیشبرد این حوزه تاثیر داشتند توجه نمی کردند.

اما امروزه و با پیشرفته شدن جامعه و بالا رفتن سطح آگاهی، افراد پی برده اند که باید به مواری که به پیشبرد تجارت کمک می کنند بیشتر توجه کرد.

به همین منظور آرشیتکت ها در زمینه ی طراحی و روانشاسان در زمینه کارکنان و پرسنل وارد عمل شدند.

اولی به چیدمان و انتخاب المان های مهم تاکید دارد و دومی به روحیه و حالت افراد در شرایط و محیط های مختلف.

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان به چه شکل هست؟

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

طراحی شرکت آمازون از داخل و بیرون

چیدمان مناسب محیط کار باعث بهبود عملکرد کارکنان و افزایش بهره وری آنها می‌شود.

در ادامه برخی تاثیراتی که چیدمان مناسب بر عملکرد کارکنان دارد را مطالعه می کنید:

  1. افزایش رضایت شغلی: چیدمان مناسب شرکت در اصل منجر به افزایش رضایت شغلی پرسنل است. این امر باعث تحرک و انگیزه بیشتر برای انجام وظایف روزمره خود میشود.
  2. بهبود سلامت جسمی و روانی: در اصل اینکار باعث بهبود سلامت جسمی و روانی کارکنان میشود و محیط کاری منظم، خنک و روشن باعث کاهش خستگی و استرس کارکنات هست.
  3. بالا رفتن تمرکز و توجه: چیدمان در افزایش تمرکز و توجه کارکنان به انجام وظایف نقش بالایی دارد. محیط کاری با نور مناسب و بدون تداخل صدا، باعث افزایش تمرکز کارکنان بر روی کار است.
  4. افزایش همکاری و تعامل: چیدمان مناسب محیط کار باعث افزایش همکاری و تعامل بین کارکنان می‌شود. محیط کاری با طراحی مناسب و فضای باز، باعث افزایش تعامل و همکاری بین کارکنان و بهبود روابط کاری می‌شود.
  5. بیشتر شدن انگیزه و ایجاد احساس مالکیت: چیدمان مناسب محیط کار باعث افزایش انگیزه و ایجاد احساس مالکیت در کارکنان می‌شود. محیط کاری با طراحی مناسب و دارای تجهیزات مناسب، احساس ارزش و مالکیت برای کارکنان را ایجاد می‌کند.

سازمان‌ها باید به تلاش برای ایجاد چیدمان مناسب محیط کار و حفظ آن توجه کنند.

چه عواملی برای چیدمان مناسب محیط کار باید در نظر گرفته شود؟

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

چیدمان ست مبلمان اداری

موارد زیر از جمله مواردی هستند که میتوانید برای چیدمان شرکت آنها را در نظر بگیرید:

1- محیط شرکت: فضای کار باید به گونه‌ای باشد که پرسنل به راحتی بتوانند در آن فعالیت کنند و احساس راحتی داشته باشند. این شامل مساحت مناسب، نورپردازی مناسب، دمای مناسب است.

2- مبلمان اداری: باید تجهیزات مناسب اندازه و برای انجام کارهای مختلف باشد. همچنین باید دارای کیفیت و ظاهر مناسبی باشد.

3- تجهیزات و ابزارهای کاری: تجهیزات و ابزارهای کاری باید در جای مناسب و به شکلی قرار بگیرند که کارکنان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

4- دکورسیون اداری: فضای کار با توجه به نوع فعالیت و کارکنان باید به شکلی دکور شود که انجام کارها در آن بهترین عملکرد را در کنار جذابیت برای کارکنان به همراه داشته باشد.

5- ایمنی: ایمنی در محل کار بسیار مهم است و باید برای جلوگیری از تصادفات و ناراحتی‌ها مورد توجه قرار گیرد. این شامل استفاده از تجهیزات ایمنی، نصب آتش‌نشانی، نصب دوربین مداربسته و…

6- طراحی: طراحی فضای کار باید به گونه‌ای باشد که به راحتی تعویض و سازگاری با نیازهای مختلف شرکت انجام شود.

7- بهداشت: بهداشت و سلامت کارکنان بسیار مهمه و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. این شامل مسائلی مانند تهویه مناسب، تهیه و توزیع آب و مواد غذایی، محدود کردن دود و موارد دیگر است.

به طور کلی، برای چیدمان مناسب محیط کار باید به همه عوامل فوق توجه کرد و آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کرد که منجر به بهترین عملکرد از تمامی افراد شود.

تاثیر چیدمان بر عملکرد کارکنان

طراحی داخلی شرکت

نتیجه گیری:

در انتهای مطلب باید در نظر بگیرید که برای چیدمان اصولی اللخصوص در زمینه دکوراسیون و مبلمان اداری شما نیاز به یک راهنما دارید.

آرشیتکت ها در این راستا میتوانند همراه مناسبی برای شما باشند.

اما ممکنه این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا باید برای طراحی و جیدمان دکوراسیون و مبلمان اداری اقدام کرد؟

برای اینکار کافیست شما با مرکز تخصصی مبلمان اداری داژو در تماس باشید تا بتوانید در زمینه های مختلف از آنها راهنمایی بگیرید.

تیم تخصصی داژو از ابتدا تا انتهای پروژه ی چیدمان شرکت مثل طراحی و تولید مبلمان اداری، اجرای دکوراسیون و بررسی عوامل کلیدی موثر، همراهتان خواهد بود و می توان گفت داژو بهترین برند مبلمان اداری در زمینه تولید محصولات لوکس شرکتی در ایران است.

آدرس شعبات مبلمان اداری داژو کجاست؟

شعبات تهران:

شعبه یک: تهران | خیابان حافظ | پایین تر از خیابان سخایی | پلاک 131 | گالری داژو

02166726779                   09122004018                    02166746445

شعبه دو: تهران | خیابان ولیعصر | بالا تر از پارک ساعی | پلاک 2211

02188656910                  02188656911                   09126003675

میزان رضایت شما از داژو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *